دسته بندی موضوعی احکام شرعی - خواندن
نرم افزارهای رایگان تلفن همراه
بازی و سرگرمی
قرآن
مفاتیح
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
اوقات شرعی
مسائل شرعی
گنجینه معنوی
آشپزی
مناسبت ها
الحان قرآن
صحیفه نور امام خمینی ره
پنل عضویت
1-آهسته خواندن نماز
بطلان نماز اگر عمدا در جائی که باید آهسته بخواند بلند بخواند و بالعکس
995 - اگر در جایی که باید نماز را بلند بخواند عمدا آهسته بخواند، یا در جایی که باید آهسته خواند عمدا بلند بخواند، نمازش باطل است . ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد، صحیح است . و اگر در بین خواندن حمد وسوره هم بفهمد اشتباه کرده ، لازم نیست مقداری را که خوانده دوباره بخواند.
صحت نماز اگر اشتباها یا از روی ندانستن در جائی که باید آهسته بخواند و بالعکس
995 - اگر در جایی که باید نماز را بلند بخواند عمدا آهسته بخواند، یا در جایی که باید آهسته خواند عمدا بلند بخواند، نمازش باطل است . ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد، صحیح است . و اگر در بین خواندن حمد وسوره هم بفهمد اشتباه کرده ، لازم نیست مقداری را که خوانده دوباره بخواند.
صحت نماز اگر اشتباها یا از روی ندانستن در جائی که باید آهسته بخواند بلند بخواند و بالعکس
995 - اگر در جایی که باید نماز را بلند بخواند عمدا آهسته بخواند، یا در جایی که باید آهسته خواند عمدا بلند بخواند، نمازش باطل است . ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد، صحیح است . و اگر در بین خواندن حمد وسوره هم بفهمد اشتباه کرده ، لازم نیست مقداری را که خوانده دوباره بخواند.
2-بلند خواندن نماز
بطلان نماز اگر عمدا در جائی که باید آهسته بخواند بلند بخواند و بالعکس
995 - اگر در جایی که باید نماز را بلند بخواند عمدا آهسته بخواند، یا در جایی که باید آهسته خواند عمدا بلند بخواند، نمازش باطل است . ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد، صحیح است . و اگر در بین خواندن حمد وسوره هم بفهمد اشتباه کرده ، لازم نیست مقداری را که خوانده دوباره بخواند.
صحت نماز اگر اشتباها یا از روی ندانستن در جائی که باید آهسته بخواند بلند بخواند و بالعکس
995 - اگر در جایی که باید نماز را بلند بخواند عمدا آهسته بخواند، یا در جایی که باید آهسته خواند عمدا بلند بخواند، نمازش باطل است . ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد، صحیح است . و اگر در بین خواندن حمد وسوره هم بفهمد اشتباه کرده ، لازم نیست مقداری را که خوانده دوباره بخواند.
لازم نبودن تکرار مقداری از حمد و سوره که اشتباها بلند یا کوتاه خوانده است
995 - اگر در جایی که باید نماز را بلند بخواند عمدا آهسته بخواند، یا در جایی که باید آهسته خواند عمدا بلند بخواند، نمازش باطل است . ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسأله باشد، صحیح است . و اگر در بین خواندن حمد وسوره هم بفهمد اشتباه کرده ، لازم نیست مقداری را که خوانده دوباره بخواند.
3-تمام خواندن از روى جهل
صحت نماز اگر نداند که نماز مسافر شکسته است و تمام بخواند
1359 - مسافری که نمی داند باید نماز را شکسته بخواند، اگر تمام بخواند نمازش صحیح است .
لزوم اعاده یا قضا نماز بطور شکسته اگر بداند نماز مسافر شکسته است ولی جزئیات مساله را نداند و تمام بخواند
1360 - مسافری که می داند باید نماز را شکسته بخواند اگر بعضی از خصوصیات آن رانداند مثلا نداند که در سفر هشت فرسخی باید شکسته بخواند چنانچه تمام بخواند در صورتی که وقت باقی است ، باید نماز شکسته بخواند، و اگر وقت گذشته بایدشکسته قضا نماید.
بطلان نماز اگر در رکوع رکعت سوم مساله نماز مسافر را بفهمد
1365 - اگر مسافر بعضی از خصوصیات نماز مسافر را نداند، مثلا نداند که اگرچهار فرسخ برود و همان روز یا شب آن برگردد باید شکسته بخواند، چنانچه به نیت نماز چهار رکعتی مشغول نماز شود و پیش از رکوع رکعت سوم مسأله را بفهمد بایدنماز را دو رکعتی تمام کند و اگر در رکوع ملتفت شود نمازش باطل است و درصورتی که به مقدار یک رکعت از وقت هم مانده باشد باید نماز را شکسته بخواند.
لزوم اتمام نماز به صورت دو رکعتی اگر قبل از رکوع رکعت سوم مساله نماز مسافر را بفهمد
1365 - اگر مسافر بعضی از خصوصیات نماز مسافر را نداند، مثلا نداند که اگرچهار فرسخ برود و همان روز یا شب آن برگردد باید شکسته بخواند، چنانچه به نیت نماز چهار رکعتی مشغول نماز شود و پیش از رکوع رکعت سوم مسأله را بفهمد بایدنماز را دو رکعتی تمام کند و اگر در رکوع ملتفت شود نمازش باطل است و درصورتی که به مقدار یک رکعت از وقت هم مانده باشد باید نماز را شکسته بخواند.
4-تمام خواندن در سفر
تمام بودن نماز کسی که نمی داند سفرش چند فرسخ است مثل آنکه به دنبال گمشده ای باشد
1281 - کسی که نمی داند سفرش چند فرسخ است مثلا برای پیدا کردن گمشده ای مسافرت می کند و نمی داند که چه مقدار باید برود تا آن را پیدا کند باید نماز را تمام بخواند ولی در برگشتن چنانچه تا وطنش یا جایی که می خواهد ده روز در آن جا بماندهشت فرسخ یا بیشتر باشد باید نماز را شکسته بخواند و نیز اگر در بین رفتن قصدکند که چهار فرسخ برود و برگردد چنانچه رفتن و برگشتن هشت فرسخ شود باید نمازرا شکسته بخواند.
تمام بودن نماز در سفر با ظالم اگر مسافرت او کمک به ظالم باشد
1299 - کسی که با ظالم مسافرت می کند اگر ناچار نباشد و مسافرت او کمک به ظالم باشد باید نماز را تمام بخواند و اگر ناچار باشد یا مثلا برای نجات دادن مظلومی با او مسافرت کند، نمازش شکسته است .
تمام بودن نماز کسی که در تمام یا بیشتر سال شغلش مسافرت است
1309 - کسی که شغل او حمله داری است و حاجیها را از راه دور به مکه می برد، چنانچه تمام سال یا بیشتر سال را در راه باشد، باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز کسی که شغلش مسافرت است اگر شک کند در جایی ده روز توقف داشته یا نه
1314 - کسی که شغلش مسافرت است ، اگر شک کند که در وطن خود یا جای دیگرده روز مانده یا نه ، باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر در محلی که قصد داد ده روز پی در پی بماند
1335 - مسافری که قصد دارد ده روز پشت سرهم در محلی بماند، یا می داند که بدون اختیار ده روز در محلی می ماند، در آن محل باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر در محلی که می داند بدون اختیار ده روز خواهد ماند
1335 - مسافری که قصد دارد ده روز پشت سرهم در محلی بماند، یا می داند که بدون اختیار ده روز در محلی می ماند، در آن محل باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر مسافر قبل از رسیدن به هشت فرسخی مردد شود
1353 - اگر مسافر بعد از رسیدن به هشت فرسخ ، سی روز در محلی بماند و در تمام سی روز در رفتن و ماندن مردد باشد بعد از گذشتن سی روز اگر چه مقدار کمی در آن جابماند باید نماز را تمام بخواند ولی اگر پیش از رسیدن به هشت فرسخ ، دررفتن بقیه راه مردد شود، از وقتی که مردد می شود باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز بعد از سی روز توقف و بلاتکلیفی در 8 فرسخ
1353 - اگر مسافر بعد از رسیدن به هشت فرسخ ، سی روز در محلی بماند و در تمام سی روز در رفتن و ماندن مردد باشد بعد از گذشتن سی روز اگر چه مقدار کمی در آن جابماند باید نماز را تمام بخواند ولی اگر پیش از رسیدن به هشت فرسخ ، دررفتن بقیه راه مردد شود، از وقتی که مردد می شود باید نماز را تمام بخواند.
5-تمام خواندن سهوى
بطلان نماز اگر فراموش کند که نماز مسافر شکسته است و تمام بخواند و در وفت یادش بیاید
1357 - کسی که می داند مسافر است و باید نماز را شکسته بخواند، اگر در غیرچهار مکانی که در مسأله پیش گفته شد عمدا تمام بخواند نمازش باطل است . ونیز اگر فراموش کند که نماز مسافر شکسته است و تمام بخواند باید نماز را دوباره بخواند، و اگر بعد از وقت یادش بیاید، بنابر احتیاط واجب باید قضا نماید.
لزوم قضا نماز اگر فراموش کند که نماز مسافر شکسته است و بعد از وقت متوجه شود
1357 - کسی که می داند مسافر است و باید نماز را شکسته بخواند، اگر در غیرچهار مکانی که در مسأله پیش گفته شد عمدا تمام بخواند نمازش باطل است . ونیز اگر فراموش کند که نماز مسافر شکسته است و تمام بخواند باید نماز را دوباره بخواند، و اگر بعد از وقت یادش بیاید، بنابر احتیاط واجب باید قضا نماید.
بطلان نماز کسی که و می داند مسافر است و شکسته باید بخواند ولی بطور عادت تمام بخواند
1358 - کسی که می داند مسافر است و باید نماز را شکسته بخواند، اگر فراموش کند و بدون توجه و به طور عادت تمام بخواند نمازش باطل است ، و نیز اگر حکم مسافر و سفر خود را فراموش کرده باشد در صورتی که وقت داشته باشد نمازش رادوباره بخواند بلکه اگر وقت هم گذشته باشد بنابر احتیاط واجب باید قضا نماید.
لزوم اعاده یا قضا نماز اگر بداند که مسافر است ولی حکم مسافر و سفر خود را فراموش کرده و تمام بخواند
1358 - کسی که می داند مسافر است و باید نماز را شکسته بخواند، اگر فراموش کند و بدون توجه و به طور عادت تمام بخواند نمازش باطل است ، و نیز اگر حکم مسافر و سفر خود را فراموش کرده باشد در صورتی که وقت داشته باشد نمازش رادوباره بخواند بلکه اگر وقت هم گذشته باشد بنابر احتیاط واجب باید قضا نماید.
لزوم اعاده یا قضا نماز بطور شکسته اگر بگمان آنکه سفرش از 8 فرسخ کمتر است تمام بخواند
1361 - مسافری که می داند باید نماز را شکسته بخواند اگر به گمان اینکه سفر اوکمتر از هشت فرسخ است تمام بخواند وقتی بفهمد که سفرش هشت فرسخ بوده ، نمازی را که تمام خوانده باید دوباره شکسته بخواند و اگر وقت هم گذشته بایدشکسته قضا نماید.
قضا نداشتن نماز اگر فراموش کند که مسافر است و تمام بخواند و بعد از وقت متوجه شود
1362 - اگر فراموش کند که مسافر است و نماز را تمام بخواند چنانچه در وقت یادش بیاید باید شکسته به جا آورد و اگر بعد از وقت یادش بیاید قضای آن نمازبر او واجب نیست .
لزوم اعده نماز بطور شکسته اگر فراموش کند که مسافر است و تمام بخواند و در وقت متوجه شود
1362 - اگر فراموش کند که مسافر است و نماز را تمام بخواند چنانچه در وقت یادش بیاید باید شکسته به جا آورد و اگر بعد از وقت یادش بیاید قضای آن نمازبر او واجب نیست .
بطلان نماز اگر در رکوع رکعت سوم یادش بیاید که مسافر است
1364 - اگر مشغول نماز چهار رکعتی شود و در بین نماز یادش بیاید که مسافر است یا ملتفت شود که سفر او هشت فرسخ است چنانچه به رکوع رکعت سوم نرفته ، بایدنماز را دو رکعتی تمام کند و اگر به رکوع رکعت سوم رفته نمازش باطل است ودر صورتی که به مقدار خواندن یک رکعت هم وقت داشته باشد باید نماز را شکسته بخواند.
لزوم اتمام نماز به صورت دو رکعتی اگر قبل از رکوع رکعت سوم یادش بیاید که مسافر است
1364 - اگر مشغول نماز چهار رکعتی شود و در بین نماز یادش بیاید که مسافر است یا ملتفت شود که سفر او هشت فرسخ است چنانچه به رکوع رکعت سوم نرفته ، بایدنماز را دو رکعتی تمام کند و اگر به رکوع رکعت سوم رفته نمازش باطل است ودر صورتی که به مقدار خواندن یک رکعت هم وقت داشته باشد باید نماز را شکسته بخواند.
6-تمام خواندن عمدى
بطلان نماز مسافر اگر عمدا تمام بخواند
1357 - کسی که می داند مسافر است و باید نماز را شکسته بخواند، اگر در غیرچهار مکانی که در مسأله پیش گفته شد عمدا تمام بخواند نمازش باطل است . ونیز اگر فراموش کند که نماز مسافر شکسته است و تمام بخواند باید نماز را دوباره بخواند، و اگر بعد از وقت یادش بیاید، بنابر احتیاط واجب باید قضا نماید.
7-جمع خواندن در سفر
لزوم جمع خواندن نماز اگر مسافر بجایی برسد که اذان را نشنود ولی دیوار شهر را ببیند و یا بر عکس
1318 - کسی که به سفر می رود، اگر به جایی برسد که اذان را نشنود، ولی دیوار شهر را ببیند یا دیوارها را نبیند و صدای اذان را بشنود، چنانچه بخواهد درآن جا نماز بخواند، بنابر احتیاط واجب باید هم شکسته و هم تمام بخواند.
وظیفه مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند وقتی دیوار آنجا را ببیند و اذانش را بشنود
1319 - مسافری که به وطنش برمی گردد، وقتی دیوار وطن خود را ببیند و صدای اذان آن را بشنود باید نماز را تمام بخواند ولی مسافری که می خواهد ده روز درمحلی بماند وقتی دیوار آن جا را ببیند و صدای اذانش را بشنود. بنابر احتیاطواجب باید نماز را تأخیر بیندازد تا به منزل برسد، یا نماز را هم شکسته و هم تمام بخواند.
8-جمع خواندن نماز
وجوب جمع خواندن کسی که وطن سوم و مازاد دارد
1332 - کسی که در دو محل زندگی می کند مثلا شش ماه در شهری و شش ماه در شهردیگر می ماند، هر دو وطن او است . و اگر بیشتر از دو محل را برای زندگی خوداختیار کرده باشد اشکال دارد و باید احتیاط مراعات شود.
9-خواندن عقد ازدواج
بطلان عقد به غلط خواندن عقد بطوری که معنی عوض شود
2371 - اگر در عقد یک حرف غلط خوانده شود که معنی آن را عوض کند عقدباطل است .
جواز خواندن عقد برای کسی که قرائت عربی اش صحیح است
2372 - کسی که دستور زبان عربی را نمی داند، اگر قرائتش صحیح باشد ومعنای هر کلمه از عقد را جداگانه بداند و از هر لفظی معنای آن را قصد نماید،می تواند عقد را بخواند.
10-شك در خواندن نافله
بی اعتباری شک در بجا آوردن نماز مستحبی بعد از گذشت وقت آن
1198 - اگر شک کند که نماز مستحبی را خوانده یا نه ، چنانچه آن نماز مثل نمازجعفر طیار وقت معین نداشته باشد بنا بگذارد که نخوانده است و همچنین است اگرمثل نافله یومیه وقت معین داشته باشد و پیش از گذشتن وقت شک کند که آن را بجاآورده یا نه ، ولی اگر بعد از گذشت وقت شک کند که خوانده است یا نه ، به شک خود اعتنا نکند.
وظیفه کسیکه شک کند نماز مستحبی را خوانده است یا نه
1198 - اگر شک کند که نماز مستحبی را خوانده یا نه ، چنانچه آن نماز مثل نمازجعفر طیار وقت معین نداشته باشد بنا بگذارد که نخوانده است و همچنین است اگرمثل نافله یومیه وقت معین داشته باشد و پیش از گذشتن وقت شک کند که آن را بجاآورده یا نه ، ولی اگر بعد از گذشت وقت شک کند که خوانده است یا نه ، به شک خود اعتنا نکند.
11-شك در خواندن نماز
بی اعتباری شک اگر بعد از گذشت وقت نماز شک کند نماز خوانده یا نه
1180 - اگر بعد از گذشتن وقت نماز شک کند که نماز خوانده یا نه یا گمان کندکه نخوانده ، خواندن آن لازم نیست ولی اگر پیش از گذشتن وقت شک کند که نماز خوانده یا نه یا گمان کند که نخوانده ، باید آن نماز را بخواند، بلکه اگرگمان کند که خوانده ، باید آن را بجا آورد.
لزوم بجا آوردن نماز اگر پس از گذشت وقت، شک یا گمان کند آن نماز را نخوانده است
1180 - اگر بعد از گذشتن وقت نماز شک کند که نماز خوانده یا نه یا گمان کندکه نخوانده ، خواندن آن لازم نیست ولی اگر پیش از گذشتن وقت شک کند که نماز خوانده یا نه یا گمان کند که نخوانده ، باید آن نماز را بخواند، بلکه اگرگمان کند که خوانده ، باید آن را بجا آورد.
لزوم بجا آوردن نماز اگر پیش از گذشت وقت ، شک یا گمان کند آن نماز را نخوانده است
1180 - اگر بعد از گذشتن وقت نماز شک کند که نماز خوانده یا نه یا گمان کندکه نخوانده ، خواندن آن لازم نیست ولی اگر پیش از گذشتن وقت شک کند که نماز خوانده یا نه یا گمان کند که نخوانده ، باید آن نماز را بخواند، بلکه اگرگمان کند که خوانده ، باید آن را بجا آورد.
12-شكسته خواندن از روى جهل
استحباب اعاده نماز بعد از اتمام آن به صورت چهار رکعتی اگر در بین نماز بفهمد که وظیفه اش تمام خواندن است
1366 - مسافری که باید نماز را تمام بخواند اگر به واسطه ندانستن مسأله به نیت نماز دو رکعتی مشغول نماز شود و در بین نماز مسأله را بفهمد باید نماز را چهاررکعتی تمام کند و احتیاط مستحب آن است که بعد از تمام شدن نماز دوباره آن نماز را چهار رکعتی بخواند.
لزوم اتمام نماز به صورت چهار رکعتی اگر مسافر در بین نماز بفهمد که وظیفه اش تمام خواندن است
1366 - مسافری که باید نماز را تمام بخواند اگر به واسطه ندانستن مسأله به نیت نماز دو رکعتی مشغول نماز شود و در بین نماز مسأله را بفهمد باید نماز را چهاررکعتی تمام کند و احتیاط مستحب آن است که بعد از تمام شدن نماز دوباره آن نماز را چهار رکعتی بخواند.
13-شكسته خواندن سهوى
بطلان نماز اگر کسی که وظیفه اس تمام خواندن است، شکسته بخواند
1363 - کسی که باید نماز را تمام بخواند، اگر شکسته بجا آورد در هر صورت نمازش باطل است .
14-غلط خواندن در نماز
لازم نبودن سجده سهو اگر چیزی را غلط بخواند و دوباره بطور صحیح ادا کند
1239 - اگر چیزی را که غلط خوانده دوباره صحیح بخواند برای دوباره خواندن آن سجده سهو واجب نیست .
15-غلط خواندن نماز
استحباب قضا یا اعاده نماز اگر بعد از نماز متوجه شود کلمه ای را غلط می خوانده است
1001 - اگر انسان کلمه ای را صحیح بداند و در نماز همانطور بخواند و بعدبفهمد غلط خوانده لازم نیست دوباره نماز را بخواند و یا اگر وقت گذشته قضانماید.
16-قرآن خواندن براى محتضر
استحباب قرآن خواندن بر بالین محتضر
539 - مستحب است برای راحت شدن محتضر بر بالین او سوره مبارکه "یس " و"الصافات " و "احزاب " و "َیةالکرسی " و آیه پنجاه و چهارم از سوره اعراف و سه آیه آخر سوره بقره ، بلکه هر چه از قرآن ممکن است بخوانند.
17-قرآن خواندن براى مستحاضه
جواز رفتن به مسجد مکه و مدینه و توقف در سایر مساجد و خواندن قرآن برای زن مستحاضه
428 - رفتن در مسجد مکه و مدینه و توقف در سایر مساجد و خواندن سوره ای که سجده واجب دارد برای زن مستحاضه اشکال ندارد، ولی نزدیکی شوهر با او بنابراحتیاط واجب در صورتی حلال می شود که غسل کند، اگر چه کارهای دیگری را که برای نماز واجب است ، مثل وضو و عوض کردن پنبه و دستمال انجام نداده باشد.
18-قرآن خواندن در حال جنابت
ممنوعیت خواندن سوره هائی که سجده واجب دارد در حال جنابت
355 - پنج چیز بر جنب حرام است : اول : رساندن جایی از بدن به خط قرآن یابه اسم خدا و اسامی مبارکه پیامبران و امامان علیهم السلام ، به احتیاطواجب حکم اسم خدا را دارد. دوم : رفتن در مسجدالحرام و مسجد پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم ، اگر چه از یک در داخل و از در دیگر خارج شود. سوم : توقف درمساجد دیگر، ولی اگر از یک در داخل و از در دیگر خارج شود، یا برای برداشتن چیزی برود مانعی ندارد. و احتیاط واجب آن است که در حرم امامان هم توقف نکند. چهارم : گذاشتن چیزی در مسجد. پنجم : خواندن سوره ای که سجده واجب دارد و آن چهار سوره است : اول : سوره سی و دوم قرآن (الم تنزیل ). دوم : سوره چهل و یکم (حم سجده ). سوم : سوره پنجاه و سوم (والنجم ). چهارم : سوره نود و ششم (اقرء). و اگریک حرف را به قصد یکی از این چهار سوره هم بخواند حرام است .
کراهت قرآن خواندن در حال جنابت
356 - نه چیز بر جنب مکروه است : اول و دوم : خوردن و آشامیدن ، ولی اگر وضو بگیرد مکروه نیست . سوم : خواندن بیشتر از هفت آیه از سوره هایی که سجده واجب ندارد. چهارم : رساندن جایی از بدن به جلد و حاشیه و بین خطهای قرآن . پنجم : همراه داشتن قرآن . ششم : خوابیدن ، ولی اگر وضو بگیرد یا به واسطه نداشتن آب ، بدل ازغسل تیمم کند، مکروه نیست . هفتم : خضاب کردن به حنا ومانند آن . هشتم : مالیدن روغن به بدن . نهم : جماع کردن بعد از آن که محتلم شده ،یعنی در خواب منی از او بیرون آمده است .
سخنرانی توسط مرحوم کافی درباره دین از سایت راسخون با عنوان عرینب
مراثی (نوحه) توسط کربلایی جواد مقدم بمناسبت صفر المظفر درباره امام رضا علیه السلام از سایت شهید آوینی با عنوان کربلا خونمه از چی دل بکنم حق دارم (شور) (شب شهادت 93)
مدایح (به شادی ) بمناسبت ذی الحجه درباره ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س از سایت راسخون با عنوان حاج محمد یزدخواستی - سال 1395 - سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) - مدح حضرت علی علیه السلام
ادعیه (دعاخوانی) توسط حاج منصور ارضی درباره دعای افتتاح از سایت عقیق با عنوان فرازی از دعای افتتاح
مناجات توسط حاج محسن فرهمند آزاد بمناسبت رمضان المبارک درباره دعای سحر از سایت شهید آوینی با عنوان دعای سحر
تلاوت توسط استاد شحات محمد انور درباره 18 - کهف از سایت الکعبه با عنوان الکهف من بیروت واتل ما أوحی الیک
اذان توسط استاد محمد صدیق منشاوی از سایت تبیان با عنوان گلبانگ اذان
درس حوزوی توسط آیت الله العظمی جوادی آملی درباره 8 - انفال از سایت راسخون با عنوان سوره ی انفال آیه ی 25 تا 26
ترتیل توسط استاد خالد القحطانی درباره 30 - روم از سایت mp3quran.net با عنوان قرآن کریم سوره روم - حفص از عاصم
ندبه انتظار توسط حاج سعید حدادیان بمناسبت شعبان المعظم درباره حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از سایت راسخون با عنوان میلاد امام زمان (عج) | حاج سعید حدادیان و حاج سید مهدی میر داماد : دلا دیوانه شو دیوانگی هم عالمی دارد (مناجات)
کلیپ سخنان توسط آیت الله العظمی بهجت درباره دین از سایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت ره با عنوان دعا برای نجات همه مسلمانان از بلاها
کتاب صوتی توسط حجت الاسلام و المسلمین علی ملکی از سایت پی سی دانلود با عنوان ترجمه شنیداری قرآن کریم - ویژه جوانان و نوجوانان - علی ملکی - سوره التغابن
در باره ما
|
تماس با ما
|
نظرخواهی
|
سایت جایگزین
خدمات تلفن همراه
مر
ا
جعه: 180,249,091